Οι παλιές διαφημίσεις

 

Η τηλεόραση θεωρείται η πρωταγωνίστρια στην αποδοτική διαφήμιση και γι' αυτό η τηλεοπτική διαφήμιση είναι και η πιο ακριβοπληρωμένη. Η διάρκειά της είναι συνήθως γύρω στα 30 δευτερόλεπτα. Η τιμή ρυθμίζεται ανάλογα με την ώρα προβολής της διαφήμισης (άλλη τιμή στις 3 η ώρα τη νύχτα και άλλη στις 9 το βράδυ), από το σημείο (στην αρχή, στη μέση ή στο τέλος ενός προγράμματος), το πρόγραμμα αυτό καθαυτό (άλλη τιμή για ένα πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και άλλη τιμή για έναν μέτριου ενδιαφέροντος αγώνα) και με άλλες παραμέτρους. Όπως και στο ραδιόφωνο, η μουσική και το κείμενο έχουν ιδιαίτερη σημασία να εντυπώνονται ώστε όταν κάποιος ακούει τη μουσική να θυμάται το προϊόν. Επίσης η επανάληψη στην καθημερινή ζωή μιας έξυπνης ατάκας που πρωτοακούστηκε στην τηλεόραση ή που εκεί εδραιώθηκε ταυτιζόμενη με ένα συγκεκριμένο προϊόν, θεωρείται μεγάλη επιτυχία για το διαφημιζόμενο. Η πρώτη τηλεοπτική διαφήμιση ήταν αυτή των ρολογιών χειρός Bulova. Μεταδόθηκε στις ΗΠΑ την 1η Ιουλίου 1941 πριν από ένα ματς μπέιζμπολ μεταξύ των Brooklyn Dodgers και των Philadelphia Phillies και είχε διάρκεια 20 δευτερολέπτων. Μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο WNBT (θυγατρική του τέως NBC, νυν NBC Universal), το οποίο και πληρώθηκε λίγο πάνω από 9 δολάρια για τη συγκεκριμένη μετάδοση.

 

Θυμάμαι όταν ήμασταν μικρά, να διασκεδάζουμε απίστευτα με τις διαφημίσεις -σε αντίθεση με τώρα που δεν υποφέρονται. Τόσο από πλευράς περιεχομένου όσο συχνότητας και διάρκειας. Ένας βασικός λόγος που δεν καθόμαστε να δούμε ταινίες στην τηλεόραση είναι αυτός, ότι με τις διαφημίσεις διακόπτονται συνεχώς και η διάρκειά τους υπερβαίνει κατά πολύ τις 2 ώρες.. Τότε, ίσως ήταν και κάτι πρωτόγνωρο για τα παιδιά αλλά και ένα είδος παιχνιδιού καθώς αργότερα τις ενσωματώναμε ως σκετσάκια στα παιχνίδια μας. Και ήταν άκρως διασκεδαστικό!Και κάτι πολύ βασικό, οι διαφημίσεις παλιά δεν είχαν σεξιστικό περιεχόμενο. Σήμερα στην πλειοψηφία τους, βλέπουμε συνεχώς γυναίκες που πλασάρονται ως "ιδανικές" να είναι το επίκεντρο με λάθος τρόπο και με χαμηλό επίπεδο. Τέλος, θεωρώ ότι από τις σημερινές διαφημίσεις λείπει η φαντασία, η ευρηματικότητα και η πρωτοτυπία.

 

 

tumblr_o5ed0u7bFU1rsiyiyo1_500

Αν σας άρεσε το άρθρο μας...share:
Facebook
Twitter
Google+
http://www.makazine.gr/i-palies-diafimisis/
Pinterest
LinkedIn
RSS
Follow by Email
SHARE