Η ανάπτυξη ξεκινάει από μέσα

 

 

 

 

 

 

 

13162505_835881816545007_1770027255_n

 

 

Τι έχουμε ως δεδομένα: 
 
Μείωση δανεισμού των επιχειρήσεων. μειωμένη κερδοφορία. Δύο βασικές παρατηρήσεις που μπορεί κάποιος με μια πρώτη ματιά να δει τι συμβαίνει στο επιχειρείν. 
 
Οι δύο αυτοί παράγοντες επηρεάζουν και ταυτόχρονα έχουν επηρεαστεί από την μειωμένη καταναλωτική δύναμη του πληθυσμού.
 
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπτύξουν ένα νέο τρόπο σκέψης, να συνάψουν μια νέα "συμφωνία" με τα στελέχη τους, με τους ανθρώπους που εργάζονται για την ανάπτυξή της. 
 
Σε αυτό το άρθρο θα επιχειρήσω να δώσω αφορμή για σκέψη, συγκρίνοντας το πριν με το τώρα, το οποίο και οδηγεί στο μέλλον.
 
1. οι εργαζόμενοι είναι ρίσκο για την επιχείρηση. 
 
Παλιά αντίληψη. Η νέα αντίληψη θέλει οι εργαζόμενοι να θεωρούνται το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της. αυτό που θα αυξήσει το ήδη υπάρχον. η συμπεριφορά προς αυτούς πρέπει να είναι τέτοια που να επιτρέπει να εξωτερικεύσουν ηγετικά χαρακτηριστικά ώστε αυτά να οδηγούν σε καλύτερη οργάνωση της επιχείρησης και αύξησης του κύκλου εργασιών της. 
 
2. επικοινωνία με βάση την ιεραρχία. 
 
Παλιά αντίληψη. η νέα αντίληψη θέλει όλοι να επικοινωνούν με όλους ακόμα και με την κεφαλή της εταιρίας χωρίς κανάλια επικοινωνίας. Αυτό οδηγεί σε σύσφιξη σχέσεων διοίκησης - μελών επιχείρησης και είναι ένας τρόπος να καλλιεργηθεί αίσθημα ομάδας, συνόλου με κοινή πορεία, κοινούς στόχους, που χαράζονται μέσα από την ελεύθερη διακίνηση προτάσεων, απόψεων, ιδεών. 
 
3. πρόσληψη βάση ικανοτήτων.
 
Παλιά αντίληψη. η νέα αντίληψη θέλει το εξής. Ικανότητες καλλιεργείς. συμπεριφορές επιλέγεις - προσλαμβάνεις. Δεν μπορούμε να επιλέγουμε πάντα με βάση ικανότητες, γνώσεις κλπ. Εξάλλου αυτοί οι δύο παράμετροι δεν είναι και σίγουρο ότι οδηγούν και σε άριστο κλίμα.. Ο χαρακτήρας, η προσωπικότητα, το θέλω και η όρεξη πρέπει να είναι πλέον τα βασικά κριτήρια επιλογής. 
 
4. διαχείριση χρόνου.
 
Τι σημαίνει διαχειρίζομαι το χρόνο. σημαίνει ότι μέσα στα χρονικά πλαίσια της εργασίας μου να μπορώ να προσφέρω το δυνατόν περισσότερα. Ναι και όχι. Πλέον δεν πρέπει να είναι απαιτητό το " κάνε όσα προλάβεις " αλλά αυτά που κάνεις να έχουν και αποτέλεσμα προς όφελος της επιχείρησης. Σε αυτή τη φάση αυτό που πλέον επιτάσσουν οι καιροί, οι συνθήκες, είναι όχι η υπέρ φόρτωση αλλά η σωστή διεκπεραίωση. 
 
5. rigid working schedule ή σε ελεύθερη μετάφραση : άκαμπτο ωράριο εργασίας.
 
Παλιά αντίληψη. Σε ένα κόσμο που κινείται συνεχώς το να μένεις σταθερός είναι σφάλμα. Έχει παρατηρηθεί από μελέτες ότι όταν οι εργαζόμενοι έχουν ευέλικτο ωράριο εργασίας, δηλαδή επί παραδείγματι, μπορούν να εργάζονται και από το σπίτι, αποκτούν περισσότερο δημιουργική ψυχολογία. Γιατί όχι λοιπόν να μην έχουμε εργαζομένους που να μπορούν και από το χώρο τους να μπορούν να προσφέρουν?
 
 

 

06c192a

 

 

 

images (1)

6. " στο γραφείο σου "
 
Ζούμε στον αιώνα των social media. Στην εποχή της επικοινωνίας και στην εποχή που ο κάθε εργαζόμενος πρέπει να έχει τη δυνατότητα να "διαφημίζει" την επιχείρηση στην οποία εργάζεται ακόμα και την ώρα που εργάζεται. Παλιά αντίληψη λοιπόν το "μην κάνεις τίποτα, στο γραφείο σου". Δεν προσφέρει κάτι. Αντίθετα κλείνει την επιχείρηση μέσα σε 4 τοίχους... Μην ξεχνάμε το εξής. Ότι ο καλύτερος πρεσβευτής- διαφημιστής μιας επιχείρησης είναι τα στελέχη της. Ανά πάσα ώρα και στιγμή αν τους καλλιεργηθεί το αίσθημα της ελευθερίας κινήσεων θα σε ανταμείψουν με τις κινήσεις τους. 
 
7. πάρε δουλειά για το σ/κ.
 
Λάθος λάθος λάθος. Σε συνθήκες οικονομικής πίεσης το μόνο που δεν θέλεις είναι ανθρώπους πιεσμένους καθ' όλη την διάρκεια των ημερών. ένας καλός manager πρέπει να φροντίζει για πολλά. Ένα από αυτά είναι η ψυχολογία. Αντί λοιπόν να προτρέπουμε στο να συνεχιστεί η εργασία και το σ/κ καλύτερα να λέμε " το σ/κ κάνε κάτι που αγαπάς πολύ ". Αυτό απελευθερώνει το μυαλό, μειώνει το άγχος, καθαρίζει τη σκέψη και δυναμώνει τις ψυχικές αντοχές σε περιόδους πίεσης, με αποτέλεσμα να συμβαίνει, το κατά κοινώς λεγόμενο, επαναφόρτιση μπαταρίας. Αυτό θέλεις. Καθαρό μυαλό από τους ανθρώπους σου.
 
Η ανάπτυξη λοιπόν δεν είναι μόνο ζήτημα της πολιτείας. είναι και ζήτημα επιχείρησης, εσωτερικής λειτουργίας της. 
 
Ας μην παραβλέψουμε ένα γεγονός. η ψυχολογία των εργαζομένων μιας επιχείρησης είναι η εικόνα της επιχείρησης προς τα έξω. Το επίπεδο ζωής των εργαζομένων είναι η εικόνα της επιχείρησης προς τα έξω. Ό,τι συμβαίνει μέσα στους κόλπους μιας εταιρίας έχει άμεσο αντίκτυπο προς τα έξω. Θετικό ή αρνητικό. Στη νέα εποχή λοιπόν καλό είναι να επιλέξουμε το θετικό.
 
Μια νέα συμφωνία.
 
 
Αν σας άρεσε το άρθρο μας...share:
Facebook
Twitter
Google+
http://www.makazine.gr/%ce%b7-%ce%b1%ce%bd%ce%ac%cf%80%cf%84%cf%85%ce%be%ce%b7-%ce%be%ce%b5%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%ac%ce%b5%ce%b9-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1/
Pinterest
LinkedIn
RSS
Follow by Email
SHARE