Δημιουργική απασχόληση παιδιών με αυτισμό

Family with children  painting  in school. Education.

 

Για τα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, οι εξωσχολικές δραστηριότητες αλλά και η απασχόληση μέσα στο σπίτι αποτελεί μία ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία. Κι αυτό συμβαίνει είτε εξαιτίας προσκόλλησης σε ένα αντικείμενο-στερεοτυπία που δύσκολο αντικαθίστανται με κάτι άλλο, είτε γιατί δεν δείχνουν ενδιαφέρον στις ομαδικές δραστηριότητες, είτε γιατί δεν κατανοούν την χρησιμότητα ενός αντικειμένου.

58145

 

Η ένταξή τους λοιπόν πρέπει να γίνει σταδιακά και να θέτουμε μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους. Επιπλέον, οι δραστηριότητες να παρουσιάζονται με ξεκάθαρο τρόπο και να είναι δομημένες. Είναι απαραίτητο οι νέες δραστηριότητες να περιλαμβάνουν αντικείμενα τα οποία έχει παρατηρηθεί πως τους δίνουν μεγάλη ευχαρίστηση, Πολύ βασικό να υπάρχει φαντασία και ευρηματικότητα, να υπάρχει διαρκής ενθάρρυνση και επιβράβευση ακόμα και αν δεν τελούνται επιτυχώς καθώς και το να χρησιμοποιούνται οπτικά μέσα για να υπάρχει αλληλουχία (κάρτες, φωτογραφίες, χειρονομίες).

Occupational_Therapy_from_Stepping_Stones_CA

 

 

Sensory Swimming classes at KU Medical center. KU students teach children with Autism how to swim at the Kirmayer Fitness Center.

 

 

therip1

 

 

child-autism-therapy-eyecare-vision-care-wexford-pa-fox-chapel-pa

 

Μέσα στο σπίτι η απασχόληση μπορεί να γίνει με τους εξής τρόπους:

  • συμμετοχή στο μαγείρεμα και στο στρώσιμο του τραπεζιού
  • πλύσιμο και τακτοποίηση πιάτων και μαγειρικών σκευών
  • οικιακές εργασίες και καθαριότητα
  • σε καθημερινή βάση συμμετοχή στα ψώνια (για να γίνει κατανοητός ο τρόπος που αγοράζουμε και παίρνουμε υλικά και τρόφιμα για το σπίτι)
  • επιτραπέζια, παζλ, ηλεκτρονικός υπολογιστής.
  • τραμπολίνο

Εξωσχολικές δραστηριότητες

  • όσες εμπεριέχουν σωματική άσκηση
  • κατασκηνώσεις
  • κολυμβητήριο
  • θεραπευτική ιππασία
  • κέντρα απασχόλησης

 

Πολύ σημαντική η εκμάθηση αυτονομίας όσον αφορά το ντύσιμο, το φαγητό και την τουαλέτα.

 

Η σωματική δραστηριότητα είναι ζωτικής σημασίας ώστε να μπορούν να βιώσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής τα παιδιά με και χωρίς ειδικές ανάγκες (Huettig και O' Connor, 1999). Η σωματική δραστηριότητα προσφέρει ποικίλα οφέλη στα άτομα με αυτισμό. Μετά από μια μέτρια αερόβια δραστηριότητα, τα παιδιά με αυτισμό παρουσιάζουν αύξηση του εύρους της προσοχής, αύξηση της συχνότητας εμφάνισης θετικών συμπεριφορών ως προς μία δραστηριότητα και αύξηση ως προς το επίπεδο μιας σωστής απάντησης (Rosenthal-Malek και Mitchell, 1997). Ένα πρόγραμμα βασισμένο πάνω στη φυσική δραστηριότητα είναι εύκολο να εφαρμοστεί και έχει αποδειχθεί ότι εμφανίζει πολλά αποτελέσματα ως προς στον έλεγχο πολλών τύπων ακατάλληλης συμπεριφοράς που συνδέονται με τον αυτισμό (Allison, Basile, και MacDonald, 1991; Elliott, Dobbin, Rose, και Soper, 1994).   (πηγή)

 

 

 

Αν σας άρεσε το άρθρο μας...share:
Facebook
Twitter
Google+
http://www.makazine.gr/%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%b9%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b1%cf%80%ce%b1%cf%83%cf%87%cf%8c%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%cf%8e%ce%bd-%ce%bc%ce%b5-%ce%b1%cf%85/
Pinterest
LinkedIn
RSS
Follow by Email
SHARE